
Dućan sportske odjeće i obuće Adidas u Pennsylvaniji, SAD
Adidasova sportska odjeća i obuća uskladištena je na policama tvrtke Interlake Mecalux
Tvrtka za proizvodnju obuće i sportske odjeće Adidas opremila je svoj centar za isporuku i distribuciju u Pennsylvaniji poličinim regalima, kao određenim brojem paletnih regala, tvrtke Interlake Mecalux. Ovi regali sada sadrže do 16 milijuna kutija ove rasute robe ili masivnih 71 000 različitih SKU-ova, što znači 35 % veću distribucijsku mrežu. Ova dva rješenja omogućuju jednostavan pristup proizvodima tvrtke, što Adidasu omogućuje da ostvari svoj cilj višekanalne pripreme narudžbi putem interneta u dva sata.
Adidas: nemoguće je ništa
Adidas je njemačka multinacionalna tvrtka osnovana 1949. godine koja proizvodi obuću, sportsku odjeću i drugu sportsku opremu. S timom od više od 57 000 zaposlenika i preko 900 milijuna proizvoda proizvedenih svake godine, Adidas predvodi današnje globalno gospodarstvo kao jedan od najvećih dobavljača sportske opreme.
Brzina do e-potrošača
Novi centar za isporuku i distribuciju svjetski poznate tvrtke Adidas ponosi se svojom brzinom. „Ova je zgrada kao cjelina izgrađena za brzinu”, kaže Adidasov direktor operacija Felix Felder o objektu u Wilkes-Barreu u Pennsylvaniji.
„Cilj ove zgrade bio je izbaciti naše proizvode u roku od dva sata, od trenutka kada ih kupac naruči putem interneta do trenutka kada ih smjeste u kamion za isporuku”, rekao je. Tvrtka je uspjela ostvariti taj cilj uz pomoć tvrtke Interlake Mecalux, koja je opremila postrojenje skladišnim policama potrebnim za brzo premještanje proizvoda kroz zgradu.
Novo skladište pruža usluge najbrže rastućem odjelu Adidasa, a to je e-trgovina, kao i najbrže rastućem tržištu – Sjevernoj Americi. Adidas raste dvoznamenkasto – između 20 i 30 % – svake godine u posljednjih pet godina, posebno u Sjevernoj Americi, prema Felderu. Taj rast uvjetovao je preseljenje u novo skladište jer se mrežni kapacitet tvrtke nije mijenjao od 2012. godine.
Od samog početka, prilikom projektiranja izgleda skladišta, cilj je bio vrlo jasan. „U cijeloj zgradi trebala nam je rješenja koja su brza, koja su nam omogućila da budemo učinkoviti i fleksibilni. Ovdje se stvari mijenjaju vrlo brzo. Budući da imamo tako kratak rok za izbacivanje proizvoda, trebalo nam je nešto što možemo prilagoditi i promijeniti uz najavu od nekoliko minuta”, rekao je Felder. Prema Felderu, vrhunski objekt od 78 317 m² pruža potpuno rješenje za e-trgovinu i maloprodaju i distribuciju. Kako bi se osigurala brzina koju je tvrtka tražila, zgrada je trebala oko 41 806 do 46 451 m² regala i rješenje koje bi značilo da Adidas može upakirati što više proizvoda na tu lokaciju. Tvrtki su bili potrebni rezervni regali za rasutu robu koju skladišti u sanducima, kao i prostor za paletne regale.
Fleksibilni i pristupačni regali
Ukupno, novi Adidasov pogon ima regale Interlake Mecalux na prostoru od oko 45 708 m². Glavni skladišni prostor ima 68 prolaza, a regali su dugi između 23 i 26 polja, visine od 8,5 do 10,7 m i imaju 10 razina. To omogućuje tvrtki da pohrani 16 milijuna kutija na 409 000 lokacija.
Što se tiče dizajna regala, Adidas je želio rješenje koje je dovoljno fleksibilno za pohranjivanje vrlo velikih predmeta kao što su torbe za golf. Regali su također morali biti dostupni kako se ne bi usporili radni procesi objekta, zbog čega postoje dvije strane regala s glavnim prolazom u sredini. „Ne želimo da išta bude dalje od 30 metara od jedne od naših glavnih prometnih traka”, rekao je Felder.
Postoje i tri područja paletnih regala. Jedno područje regala visoko je 12 m i ima dva pojedinačna prolaza. Neke od lokacija za palete nalaze se u kavezu visoke vrijednosti u kojem tvrtka skladišti vrhunske proizvode, poput dizajnerskih cipela. Posljednji prostor ima oko 465 m² regala za glomazne predmete. Sveukupno, postoji ukupno 498 paletnih mjesta.
Tok procesa
Raspored novog Adidasovog pogona omogućuje brzinu potrebnu za obradu narudžbi. Tvrtka prima proizvode kao pune kutije koje idu na ulazni razvrstavač koji ih razdvaja na obuću, odjeću i opremu. Operateri zatim stavljaju artikle na palete koje putuju niz transporter za palete do glavne staze skladišnih regala.
Proizvodi na kraju idu u police kao pojedinačne kutije u rezervnom prostoru za kutije. Nakon što kupac izvrši narudžbu, operateri uzimaju proizvode za narudžbu s regala i donose ih u prostor za premještanje u skladištu. U ovom području operateri vade predmete iz kartonskih kutija i stavljaju ih u plastične torbice koje zatim idu u automatizirani sustav. Sustav dovodi torbe izravno do postaje za komisioniranje gdje operateri uzimaju artikle koji su im potrebni za svaku narudžbu, a višak proizvoda vraća se u automatizirani sustav.
Nakon što je narudžba spremna, odlazi ili u područje za ručno pakiranje ili u područje za visoko automatizirano brzo pakiranje kako bi se narudžba pripremila za otpremu. Zatim se narudžbe premještaju u izlaznu otpremnu traku s višestrukim razvrstavačima koji dodjeljuju narudžbe određenom prijevozniku tereta. Dizajn objekta prima 71 000 SKU-ova, a skladište može obraditi 200 000 jedinica svaki dan ili oko 150 000 narudžbi, objašnjava Felder. Narudžbe e-trgovine u prosjeku imaju oko 1,8 redaka po narudžbi, a narudžbe za nadopunjavanje maloprodaje u prosjeku imaju gotovo 15 redaka po narudžbi. Skladište također prima oko 17 000 kutija dnevno, uglavnom od dobavljača iz cijelog svijeta i iz drugih Adidasovih objekata.
Sigurnost na prvom mjestu
Interlake Mecalux također je blisko surađivao s Adidasom na rasporedu regala u skladištu kako bi tvrtka imala najsigurniju moguću postavku. Na primjer, regal je trebao 152 mm dimovodnog prostora u svakom otvoru kako bi se osigurao slobodan protok vode u slučaju požara. „To je bilo nešto što se pojavilo naknadno, nakon što je dizajn već bio gotov”rekao je Felder. „Dakle, mogućnost izgradnje tog dimovodnog prostora bila je nešto što je bilo izuzetno važno.”
Adidas je također želio da regali budu određene visine, ali taj je raspored bio u sukobu sa sustavom prskalica u skladištu. Tvrtka je morala napraviti neke prilagodbe plana u posljednjem trenutku kako bi osigurala da skladište ispunjava zahtjeve osiguranja i sigurnosti. „To su dvije stvari koje su nas natjerale da pet do dvanaest izmijenimo dizajn”, rekao je Felder.
„Ali Interlake Mecalux uspio se prilagoditi, dao nam je dodatne mogućnosti, dao nam prijedloge o tome kako bismo mogli učiniti da te stvari funkcioniraju, a najvažnije je bilo minimalizirati količinu izgubljenog prostora koji smo imali sa stajališta kapaciteta.” Kao rezultat ovih napora, Adidasovo skladište je dobilo najvišu moguću ocjenu sigurnosti koju može dobiti od osiguravajućeg društva.
Povećanje produktivnosti/kapaciteta
Općenito, dizajn skladišta i njegovih regala poboljšao je produktivnost 10 puta u usporedbi s drugim objektima tvrtke koji ne upravljaju e-trgovinom ili ispunjavanjem maloprodajnih narudžbi, smatra Felder. „Uspjeli smo povećati svoju produktivnost i to je velikim dijelom zahvaljujući tome što smo ovo izgradili od temelja i osigurali da možemo dizajnirati svaki dio kako bismo optimizirali taj brzi izlazak iz objekta”, rekao je.
Kapacitet se također naglo povećao kao rezultat projekta. Felder je procijenio da je dodavanjem objekta Adidas povećao svoje mrežne distribucijske kapacitete za oko 35 %. Ove su pogodnosti potaknule Adidas da inovira usluge koje nudi, kao što je dostava istog dana na određene lokacije ili jednodnevna dostava kopnom bez potrebe da kupcima dodatno naplaćuju dostavu preko noći. „U mogućnosti smo ponuditi te inovativne usluge koje nam omogućuju da nastavimo širiti svoju bazu klijenata i zadovoljiti njihove potrebe”, rekao je Felder.
Rješenje koje je instalirao Mecalux omogućilo nam je postizanje glavnog cilja ovog skladišta: pripremiti narudžbe i otpremiti ih u najkraćem mogućem roku. Osim toga, također nam je stvarno pomogao poboljšati naš skladišni prostor kako bismo mogli postići veći skladišni kapacitet.
Prednosti za Adidas
- Brzina: raspored regala tvrtke Interlake Mecalux omogućuje Adidasu da ispuni svoj cilj pripreme narudžbi za otpremu u dva sata.
- Veći kapacitet: skladišni regali mogu smjestiti do 16 milijuna kutija – što je povećanje od gotovo 35 % za Adidas u kapacitetu mrežne distribucije.
- Izrazita dostupnost: skladišni radnici mogu lako pristupiti robi u regalima, čime se ubrzava skladištenje i izvršavanje narudžbi.
- Sigurnost: visina regala i njihov dimovodni prostor su odgovarajuće veličine za smještaj prskalica u skladištu i za osiguranje protoka vode u slučaju požara.
Distribucijski centar tvrtke Adidas | |
---|---|
Broj paleta: | 498 |
Broj kutija: | 16 milijuna |
Broj SKU-ova: | 71 000 |
Broj narudžbi/dan: | 150 000 |
Galerija

Pitajte stručnjaka